Geonyul Jang

장건율

b. 1992 -

CV


Education

2021  Changwon National University  MFA Painting, Korea

2016  Changwon National University BFA Painting, Korea

 

Solo Exhibition

2024    My Archive, Gallery iimok, Changwon, Korea


2023

꽃, 버드나무, 그리고 저수지, Gallery Kabinett, Seoul, Korea

Ebb and Flow (Online Exhibition), Artflow

Rainbow leaves, Gallery Eden, Seoul, Korea


2022.   Tracks, Arirang gallery, Busan, Korea


2021.   Collect it. Write it. Overwrite it. Tune it. Save it, COCA Busan, Busan, Korea


2020.   Take a picture, Inside gallery, Changwon, Korea

 

Group Exhibition

2024

Flower and Fruit, Petogallery, Seoul, Korea

단초전, Sungsan Art Hall, Changwon, Korea


2023

Face au Rêve, Galerie PJ, Metz, France

낯선, 낯설지 않은, Changnyeong Artist in Residence, Changnyeong, Korea

단초전, Dongnam Artscenter, Changwon, Korea

Blooming Room, Gallery Kabinett, Seoul, Korea


2022

Greetings, iconographia gallery, Seoul, Korea

Geometry of love, Changwon Moonshin Museum of Art, Changwon, Korea

Artist Showroom, House of Gyeongnam, Changwon, Korea

2022 Creative studio, Changwon culture foundation, Changwon, Korea

1992年生, 와이탄 18호 구사아트 갤러리, Shanghai, China

The New South Current, Mcontemporary, Busan, Korea

Will live well, binding, Changwon, Korea


2021

Retro Jinyoung, Jinyeong station Railway Museum, Jinyeong, Korea

I.D (00Gallery / Busan, Korea


2020

Peace Woodworking room, Peace Woodworking room, Miryang, Korea

GAZE, Changdong Art center, Changwon, Korea

私のアトリエから, Brick hall Gallery, nagasaki, Japan

First wave, Geoje Shipyard, Geoje, Korea

Inside gallery Opening Exhibition, Inside gallery, Changwon, Korea


2019

This exhibition has no lesson., COCA Busan, Busan, korea

Pass part out, SPACE1326, Changwon, Korea

NEW POSTER, Alternative space Rogue camp, Changwon, Korea

ECO ART, Changdong Art center, Changwon, Korea

young.young, Changdong 24Gallery, Changwon, Korea


2018

12, 1, 2, 12., Art Space 219, Busan, Korea)

Vegetarianism, Art District-p, Busan, Korea)

Both of You, Dance Like You Want to Win!, SPACE1326, Changwon, Korea

Changwon Sculpture Biennale 前․哨․展, Yongji Cultural Park, Changwon, Korea

Mountain over a mountain, Gyeongnam Bank Gallery, Changwon, Korea


2017

Art Rainbow project, Gyeongnam Art museum, Changwon, Korea

We play, 315Art Center, Changwon, Korea)

Mountain over a mountain, Space CHOA, Changwon, Korea)


2016

Art Rainbow project, Rostock Kunsthalle, Rostock, Germany

New Bearer, Gyeongnam Art museum, Changwon, Korea


Art Fair

2024    

ART BUSAN 2024, Gallery Kabinett, Busan

Art Gyeongnam, Changwon, Korea


2023

Seoungsu Art Fair 2023

ART BUSAN 2023, Gallery Kabinett, Busan


Residency

2024.   Masan Contemporary Art Museum Residency


2023.   Changnyeong Artist in Residence

Biography/ Artist Statement


 나의 작업은 자연물에서 발견할 수 있는 조형 요소를 추출하는 것으로부터 시작한다. 자연이 가진 형태적 아름다움과 조형적 미를 수집하여 그것을 바탕으로 화면을 재구성하는 것이다. 화면 위에 드러난 이미지는 주로 꽃이나 식물의 모습으로 표현된다. 이때 자연물의 형태로 보여지는 대상은 색채와 형태적 조화를 위해 사용된 요소일 뿐이다. 하나의 줄기에서 나온 여러 개의 꽃이 저마다 다른 색과 모양을 가진 것으로 형상화되기도 하며 어떤 것은 시작점없이 화면을 부유하기도 한다. 또한 화면 속에 자연물과 무관한 모양이 곳곳에 더러 배치되기도 하는데 이는 화면 속 형상들이 자연이 갖는 생물학적 구조를 그대로 따르지 않으며 그 이미지들은 모방의 결과가 아닌 그 자체로 고유한 형태를 가지게 됨을 의미한다. 화면을 구성함에 있어 각각의 형태적 요소를 하나의 조각으로 인식한다. 원하는 형태를 갖출 때까지 그 모습을 다듬어 조형적 아름다움에 다가서는 일련의 과정은 마치 조각을 하는 과정과 흡사하다. 동시에 완성된 개별적 조각들은 더 큰 화면속에서 다시금 하나의 요소로 작용, 작은 의미의 조각적 형태 역할을 한다.


 각각의 완성된 조각들을 화면 안에서 가장 조화로운 자리를 갖도록 화면을 구성한다. 이와 같이 본인이 가장 아름답다고 느끼는 장면에 도달할 때까지 형태를 삭제하고 삽입하는 과정은 더 큰 의미의 조각을 만드는 과정이라 할 수 있다. 일상 속에서 마주하게 되는 꽃과 식물은 친절한 대상이다. 그들 가운데 다수는 자신의 자리에서 움직이지 않고 고정되어 있지만 환경에 따른 변화를 수용한, 다채로운 모습으로 나타난다. 본인은 그것들을 고정되거나 완결된 이미지로 인식하지 않고 점, 선, 면, 색, 형태의 조형적 요소로 받아들인다. 자연물이 만들어내는 형태들 가운데 수집하고 싶은 대상을 발견하면 그 자리에서 드로잉을 한다. 본인이 영향을 받고 싶거나, 이후 작업에 필요한 구성이나 요소를 추출하여 노트에 바인딩 하는 것이다. 이때 모든 형태를 그대로 가지고 오는 것이 아니라 디테일을 제거하고 축약된 형태로 수집한다.


이후 바인딩 된 드로잉을 계속 꺼내 보고 그것에서 오는 회화적 감각을 받아들이며 이 과정을 통해 조형성과 색채감각을 익히고자 했다. 캔버스 위에 수집하고 재해석 된 드로잉들을 혼합하거나 정제하는 과정을 반복하면서 조형 요소들의 조화와 질서를 축적해 나감으로써 본인만의 미의식을 발견하고자 했다. 


My work begins by extracting formative elements that can be found in natural objects. It is to collect the formative beauty and aesthetical beauty of nature and reconstruct the canvas based on it. The images displayed on the screen are mainly expressed in the form of flowers or plants. For this case, the object shown in the form of a natural object is only an element used for color and formative harmony. Several flowers from a single stem are sometimes embodied as having different colors and shapes and some float the canvas without a starting point. Also, shapes unrelated to natural objects are placed in various places on the canvas and it is because the shapes on the canvas do not follow the biological structure of nature and it means that the images have their own form, not the result of imitation. Each formative element is recognized as a single piece in composing the canvas. A series of processes to approach the formative beauty by refining the shape until it has the desired shape is similar to working with a piece. The individual pieces completed at the same time act as an element again in the larger screen, serving as a small piece’s form. 

 The finished pieces take the most harmonious position for the canvas composition. In this way, the process of deleting and inserting shapes until I reach the scene that I feel is the most beautiful can be said to be the process of creating a piece with a greater meaning. Flowers and plants we encounter in our daily life are kind subjects. Many of them are immobile and stationary in their place, but they appear in various forms that accommodate changes according to the environment. I do not perceive them as fixed or complete images, but accept them as formative elements of points, lines, planes, colors, and shapes. When I find a subject I want to collect among the forms created by natural objects, I draw on the spot. I extract the components or elements I want to be influenced by or needed for future work and bind them to my notes. At that time, I  do not bring all the forms as they are, but remove the details and collect them in a condensed form. 

After that, I continue referring to the drawings in my binding and adapt the artistic senses that come from them, and I try to learn the formative aspects and the colors through this process. While repeating the process of mixing or refining the drawings collected and reinterpreted on the canvas, by accumulating harmony and order of the formative elements, I wanted to discover my own sense of aesthetics.

Works

Installation Views

2024

Installation Views

2023

Drawing

Y30fineart. CEO: Hyungjung Yoo, Business License: 306-17-37117, 

Addess: 2F, 29, Seongdeokjeong-gil, Seongdong-gu, Seoul, Republic of Korea

Help Center: 02-3409-2226 (AM10:30-PM6:30)

(점심시간 : 12:00 ~ 13:00), 

Closed on Sun, Mon, Public Holiday

JANG GEON YUL

장건율

b.1992 -

CV


Education

2021  Changwon National University  MFA Painting ,KR

2016  Changwon National University BFA Painting ,KR

 

Solo Exhibition

2024 

My Archive, Gallery iimok, Changwon, Korea


2023

꽃, 버드나무, 그리고 저수지, Gallery Kabinett, Seoul, Korea

Ebb and Flow (Online Exhibition), Artflow

Rainbow leaves, Gallery Eden, Seoul, Korea


2022.   Tracks, Arirang gallery, Busan, Korea


2021.   Collect it. Write it. Overwrite it. Tune it. Save it, COCA Busan, Busan, Korea


2020.   Take a picture, Inside gallery, Changwon, Korea

 

Group Exhibition

2024

Flower and Fruit, Petogallery, Seoul, Korea

단초전, Sungsan Art Hall, Changwon, Korea


2023

Face au Rêve, Galerie PJ, Metz, France

낯선, 낯설지 않은, Changnyeong Artist in Residence, Changnyeong, Korea

단초전, Dongnam Artscenter, Changwon, Korea

Blooming Room, Gallery Kabinett, Seoul, Korea


2022

Greetings, iconographia gallery, Seoul, Korea

Geometry of love, Changwon Moonshin Museum of Art, Changwon, Korea

Artist Showroom, House of Gyeongnam, Changwon, Korea

2022 Creative studio, Changwon culture foundation, Changwon, Korea

1992年生, 와이탄 18호 구사아트 갤러리, Shanghai, China

The New South Current, Mcontemporary, Busan, Korea

Will live well, binding, Changwon, Korea


2021

Retro Jinyoung, Jinyeong station Railway Museum, Jinyeong, Korea

I.D (00Gallery / Busan, Korea


2020

Peace Woodworking room, Peace Woodworking room, Miryang, Korea

GAZE, Changdong Art center, Changwon, Korea

私のアトリエから, Brick hall Gallery, nagasaki, Japan

First wave, Geoje Shipyard, Geoje, Korea

Inside gallery Opening Exhibition, Inside gallery, Changwon, Korea


2019

This exhibition has no lesson., COCA Busan, Busan, korea

Pass part out, SPACE1326, Changwon, Korea

NEW POSTER, Alternative space Rogue camp, Changwon, Korea

ECO ART, Changdong Art center, Changwon, Korea

young.young, Changdong 24Gallery, Changwon, Korea


2018

12, 1, 2, 12., Art Space 219, Busan, Korea)

Vegetarianism, Art District-p, Busan, Korea)

Both of You, Dance Like You Want to Win!, SPACE1326, Changwon, Korea

Changwon Sculpture Biennale 前․哨․展, Yongji Cultural Park, Changwon, Korea

Mountain over a mountain, Gyeongnam Bank Gallery, Changwon, Korea


2017

Art Rainbow project, Gyeongnam Art museum, Changwon, Korea

We play, 315Art Center, Changwon, Korea)

Mountain over a mountain, Space CHOA, Changwon, Korea)


2016

Art Rainbow project, Rostock Kunsthalle, Rostock, Germany

New Bearer, Gyeongnam Art museum, Changwon, Korea


Art Fair

2024    

ART BUSAN 2024, Gallery Kabinett, Busan, Korea

Art Gyeongnam, Changwon, Korea


2023

Seoungsu Art Fair 2023

ART BUSAN 2023, Gallery Kabinett, Busan


Artist Residency

2024.   Masan Contemporary Art Museum Residency


2023.   Changnyeong Artist in Residence


Biography/ Artist Statement


나의 작업은 자연물에서 발견할 수 있는 조형요소를 추출하는 것으로부터 시작한다. 자연이 가진 형태적 아름다움과 조형적 미를 수집하여 그것을 바탕으로 화면을 재구성하는 것이다. 화면 위에 드러난 이미지는 주로 꽃이나 식물의 모습으로 표현 된다. 이때 자연물의 형태로 보여지는 대상은 색채와 형태적 조화를 위해 사용된 요소일 뿐이다. 하나의 줄기에서 나온 여러 개의 꽃이 저마다 다른 색과 모양을 가진 것으로 형상화되기도 하며 어떤 것은 시작점 없이 화면을 부유하기도 한다. 또한 화면 속에 자연물과 무관한 모양이 곳곳에 더러 배치되기도 하는데 이는 화면 속 형상들이 자연이 갖는 생물학적 구조를 그대로 따르지 않으며 그 이미지들은 모방의 결과가 아닌 그 자체로 고유한 형태를 가지게 됨을 의미한다.

화면을 구성함에 있어 각각의 형태적 요소를 하나의 조각으로 인식한다. 원하는 형태를 갖출 때까지 그 모습을 다듬어 조형적 아름다움에 다가서는 일련의 과정은 마치 조각을 하는 과정과 흡사하다. 동시에 완성된 개별적 조각들은 더 큰 화면 속에서 다시금 하나의 요소로 작용, 작은 의미의 조각적 형태 역할을 한다. 각각의 완성된 조각들을 화면 안에서 가장 조화로운 자리를 갖도록 화면을 구성한다. 이와 같이 본인이 가장 아름답다고느끼는 장면에 도달할 때까지 형태를 삭제하고 삽입하는 과정은 더 큰 의미의 조각을 만드는 과정이라 할 수 있다.일상 속에서 마주하게 되는 꽃과 식물은 친절한 대상이다. 그들 가운데 다수는 자신의 자리에서 움직이지 않고 고정되어 있지만환경에 따른 변화를 수용한, 다채로운 모습으로 나타난다. 본인은 그것들을 고정되거나 완결된 이미지로 인식하지 않고 점, 선, 면, 색, 형태의 조형적 요소로 받아들인다. 

자연물이 만들어내는 형태들 가운데 수집하고 싶은 대상을 발견하면 그 자리에서 드로잉을 한다. 본인이 영향을 받고 싶거나, 이후 작업에 필요한 구성이나 요소를 추출하여 노트에 바인딩하는 것이다. 이때 모든 형태를 그대로 가지고 오는 것이 아니라 디테일을 제거하고 축약된 형태로 수집한다. 이후 바인딩된 드로잉을 계속 꺼내 보고 그것에서 오는 회화적 감각을 받아들이며 이 과정을 통해 조형성과 색채감각을 익히고자 했다. 캔버스 위에 수집하고 재해석 된 드로잉들을 혼합하거나 정제하는 과정을 반복하면서 조형요소들의 조화와 질서를 축적해 나감으로써 본인만의 미의식을 발견하고자 했다. 


 

My work begins by extracting formative elements that can be found in natural objects. It is to collect the formative beauty and aesthetical beauty of nature and reconstruct the canvas based on it. The images displayed on the screen are mainly expressed in the form of flowers or plants. For this case, the object shown in the form of a natural object is only an element used for color and formative harmony. Several flowers from a single stem are sometimes embodied as having different colors and shapes and some float the canvas without a starting point. Also, shapes unrelated to natural objects are placed in various places on the canvas and it is because the shapes on the canvas do not follow the biological structure of nature and it means that the images have their own form, not the result of imitation. 

Each formative element is recognized as a single piece in composing the canvas. A series of processes to approach the formative beauty by refining the shape until it has the desired shape is similar to working with a piece. The individual pieces completed at the same time act as an element again in the larger screen, serving as a small piece’s form.  The finished pieces take the most harmonious position for the canvas composition. In this way, the process of deleting and inserting shapes until I reach the scene that I feel is the most beautiful can be said to be the process of creating a piece with a greater meaning. Flowers and plants we encounter in our daily life are kind subjects. Many of them are immobile and stationary in their place, but they appear in various forms that accommodate changes according to the environment. I do not perceive them as fixed or complete images, but accept them as formative elements of points, lines, planes, colors, and shapes.

When I find a subject I want to collect among the forms created by natural objects, I draw on the spot. I extract the components or elements I want to be influenced by or needed for future work and bind them to my notes. At that time, I  do not bring all the forms as they are, but remove the details and collect them in a condensed form. After that, I continue referring to the drawings in my binding and adapt the artistic senses that come from them, and I try to learn the formative aspects and the colors through this process. While repeating the process of mixing or refining the drawings collected and reinterpreted on the canvas, by accumulating harmony and order of the formative elements, I wanted to discover my own sense of aesthetics.

Works


Willow 

2023

Oil on canvas 

90.9 × 90.9cm  


Willow 

2024

Oil on canvas 

130.3 × 130.3cm  


Pieces

2024

Oil on wood panel

20 × 20cm  


Piece 

2024

Oil on canvas   

90.9 × 72.7cm 


Landscape

2024

Oil on wood panel

20 × 20cm 


Installation View

2024

Installation View

2023

Drawing